Klicka på bilderna för att se dem i större format.

lördag 17 april 2010

Ibland skulle jag vilja stanna tiden

Två veckor utan några inlägg på bloggen. Två veckor går otroligt fort.

Nästa år vid den här tiden arbetar jag för fullt igen. När jag berättar för folk att jag ska vara föräldraledig hela detta året ut också så känns arbetet så otroligt avlägset. Lilly föddes i slutet av juli förra året och jag ska förmodligen börja arbeta i januari nästa år. Det betyder att jag nu är i halvlek. Det får mig att vilja ta vara på tiden jag har tillsammans med mina barn ännu mer. Men hur gör man det? Leka mer? Låta dem uppleva mer saker? Dokumentera mer i form av foto och film? Det viktigaste är för mig att ge dem en stabil grund, att de skaffar sig riktigt goda vänner och att de känner en fullständig tillit till mig och Jonas. Hur jag sen ska göra det vet jag inte, men tiden får visa om jag lyckats.


Kanske början till vänskap - Tyra och Lilly. Riktigt dålig bildkvalitet men jag tyckte tjejerna var så söta att jag inte kunde motstå att publicera dem trots det.

Igår var jag och tjejerna och hälsade på Jonas på hans arbete. De var båda glada och skötte sig väl. Vi bjöd på kaka som vi bakat under förmiddagen. Sen undrade Ella om han hade Bolibompa-spelet på sin dator.


Också lite filmklipp från den gångna veckan.


1 kommentar:

Emma W sa...

Gulletöserna!