Klicka på bilderna för att se dem i större format.

lördag 24 april 2010

Ljuvliga lördag


En riktigt härlig lördag har det varit idag. Ella stannade kvar hos mina föräldrar efter kalaset och kom hem imorse tillsammans med pappa när Jonas och han skulle börja bygga i trädgården. Det är projektet jag nämnde för några inlägg sedan som startar idag. Lite kallt har det varit i början på dagen, men jag tar alla chanser att bjuda på fika utomhus, och så blev det även denna gången. Kaffe och mumsiga mackor på trädecket.


Ella kontrollerar arbetet till en början, sen kommer Elna ut och då överlåter hon ansvaret åt Jonas och pappa. Söta tjejerna, grannar och kompisar som älskar att leka med varandra.


Ella och jag tar en liten paus från bygget och åker på simskola där de får öva på att ta märken. Baddaren är målet, men Ella har lite kvar innan hon klarar det. Det har utökats med massor av nya märken sen min tid som simlärare, men Baddaren är densamma. Mycket kring undervisningen känns märklig kan jag tycka, men jag antar att det är lätt att se med lite för kritiska ögon när jag har arbetat med simskolebarn i så många år. Ella älskar det och det är ju faktisk det viktigaste. När vi kommer tillbaka har det hänt en del i trädgården.
Imorgon händer det inget med bygget. Vi ska då ha 15 fyraåringar här hemma på barnkalas. Ännu vet jag inte om jag ser fram emot det eller inte. Det är första kalaset där föräldrarna ska lämna sina barn.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fin blogg du har!!

Dottern är med i en omslagstävling, jag tycker hon är söt men vad tycker du? http://www.viforaldrar.se/omslagstavling/?view-id=29587