Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 25 april 2010

Kaos slutade i härligt söndagslunk


Nu har vår 4-åring blivit firad för tredje gången i år. Först här på sin födelsedag, därefter släktklas och idag det otroligt efterlängtade barnkalaset.


Första leken ut. Snurra flaskan och öppna paket som kommer från den personen flaskan pekar på. En populär lek som gör att presenterna inte bara rivs upp i hetsen när alla barnen kommer.


Femton 4-åringar under 2 1/2 timme sätter lite spår efter sig. Så här i efterhand skulle jag såklart tagit lite bilder på hur det såg ut på Ellas rum efteråt, men jag kände lite stress över att få tillbaka mitt hem igen. Fördelen med denna typ av "middagsbjudningar" är att gästerna inte kräver några högre kulinariska konster utan korv med bröd fungerar bättre än det mesta annat. Bara inte ketchupen tar slut!


Ellas prinsessklänningar och klackskor var det starka önskmål om från alla tjejerna och det byttes regelbundet mellan varandra. En av killarna kom lite försiktigt till mig med hennes turkiska klacktofflor med glittertofsar och sa: "Visst kan killar ha sådana här också?" Såklart ni kan killar.


Lilly har gjort stora upptäkter idag. Man kan nämligen dra ut dessa lådor vi har i hallen och i dessa hittar man fler av Ellas leksaker som man inte får röra. Mycket spännande för en 9-månaders bebis.

Jag gillar de där små uttrycken som kan verka lite lätt irriterande eller provocerande om de kommer till "fel" personer eller sådana som bara är ett roligt sätt att uttycka sig på. Med några vänner brukar vi skoja och säga "...pengar är ju ingen trång sektor...". Jag hörde ett nytt idag, "det måste finnas utrymme för spontanitet...". Eller hur?

1 kommentar:

Emma W sa...

Hahaha! Love you too!