Klicka på bilderna för att se dem i större format.

fredag 23 april 2010

Barnen gillar tillvaron

Igår var jag på babycafét med Lilly. När Ella var liten gick jag dit väldigt ofta, nästan varje vecka men nu kan jag enkelt räkna de gånger jag varit där. Dt har alltid varit unders Lillys sovtid på förmiddagen och dessutom har jag valt att utnyttja tiden då Ella är på förskola till att göra sådan som är lite enklare att göra med endast ett barn. Nu har Lilly verkligen behållning av det, massor av kompisar och att kunna frossa i lek. Jag måste gå dit oftare.


Wilma och Lilly, båda i olika säsonger av me&i-kläder. Tjejernas systrar är kopisar och leker gärna med varandra, säkert blir det likadant med dessa tjejerna med längre fram.




Karin och Hilda. Hildas storebror Jamie och Ella gick på samma dagis innan vi bytte och bor på vårt område. Jag är så tacksam för alla dessa söta kompisar Ella har fått vars småsyskon säkert blir Lillys vänner.


Kusinerna har sovit hos oss inatt. Deras föräldrar är i Rom och njuter av tillvaron så vi får tillfälle att mysa med Hilda o Agnes. Vi försökte oss på en picnic idag på lekplatsen. Det blev en kort sådan då det var riktigt kallt och otrevligt ute. Vi gick hem och bakade en kladdkaka istället.




Hildas Nintendo DS väckte stort intresse hos Ella. Hos mig också för den delen, när jag jagades av Räven fick jag en sån Donky Kong flashback. Kanske till jul eller nästa födelsedag.
Ikväll ska vi till mamma o pappa fira pappa som fyller 62 år idag.

Inga kommentarer: