Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 10 januari 2010

Vem är din idol?

Jag kan inte minnas att jag när jag var så liten som Ella är nu hade någon form av idol. Jag vet inte ens om jag lyssnade på någon musik, mer än det som mina föräldrar lyssnade på förstås. (Minns jag fel mamma?) Den enda sången jag kan minnas från riktig tidig ålder var från en gammal LP som jag tror jag fick av någon, "Linda-Marie" av Streaplers. Jag minns också att när jag skulle flytta upp till mitt rum på ovanvåningen valde jag just det rummet för att där stod en gammal skivspelare eller radio. Vad som hände med den när jag fick rummet har jag ingen aning om.


Ellas stora musikidol är i alla fall Doris och Knäckebröderna. "Stor" jubileumskonsert höll de idag på Konserthuset i Malmö och självklara gäser där var Ella och kompisen Linnea. Mammorna hade turen att få hänga med på ett hörn.

Sätt på högtalarna och klicka in på filmsnuttarna så förstår ni vad jag pratar om.

Inga kommentarer: