Klicka på bilderna för att se dem i större format.

måndag 18 januari 2010

Äntligen är Han här!!

Ur Ellas perspektiv:


Äntligen var det min tur att få med Didrik hem från förskolan. På torsdagkvällen tyckte jag han verkade lite sjuk, så jag var tvungen att ta tempen på honom, han hade lite feber och fick därför sova i min säng.


På fredagen skulle vi till örondoktorn i Trelleborg med mig, vilket var tur för Didrik hade fått ont i örat. Den snälla doktorn tittade Didrik i öronen, och som tur var såg det fint ut så han behövde ingen medicin.


På kvällen gick vi till min mormor och morfar, de bjöd på god middag, Didrik fick morötter. Jag ville inte ha dem hårda och det ville inte Didrik heller så vi fick koka dem.


Jag bestämde att jag och Didrik skulle sova över där, så vi två sov i deras stora gästsäng.
Lördag morgon var jättemysig. Vi åt frukost hos mormor och morfar, sen fick Didrik stanna hos dem medan vi åkte till stan med mamma och pappa. Vi ville ju inte tappa bort honom bland alla folk ute på stan, och mamma skulle bara handla hela tiden. När vi hade handlat jättemycket blev jag "fikig" som vanligt , så vi stannade till på Espresso House och åt min favoritfika, Scones med smör och marmelad. Senare på kvällen hade vi myslördag hemma, jag och pappa byggde en koja som vi och min lillasyster satt och mös i. Jag och Didrik fick salta pinnar och lördagsgodis.


På söndagen kom min morbror Johan och hans Mia på besök. Det är så himla skoj, för Johan och jag busar alltid.

Sista dagen med Didrik började med att vi gick till biblioteket på sagostund, Didrik tyckte också om att lyssna på sagan. Därefter gick vi med min kompis Linnea hem. Där lekte jag Linnea och Lisa hela dagen. På kvällen var vi så himla trötta och somnade direkt i min säng.

Imorgon ska jag och Didrik tillbaka till förskolan och berätta allt vi varit med om i helgen.

Kramar från Ella och Didrik.

Inga kommentarer: