Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 20 december 2009

Underbara vinter!

I Skåneland är vi inte så bortskämda med vita vintrar, men denna helgen har verkligen slagit alla rekord. Snö, snö och åter snö, jag är i snöhimlen. Jag blir som ett litet barn när det faller så här mycket snö. Jonas fick en välbehövd och välförtjänt sovmorgon idag, och vi andra tog på oss varma kläder och gick ut för att leka i snön och försöka skotta fram bilarna.

Medan Ella lekte lite med Elna började jag snöröjningen på vår garageuppfart. Lilly sussade gott i vagnen. Till en början stod grannen Annika och jag mest och njöt och förvånade oss över hur mycket snö det verkligen var.

Strax därpå insåg jag att snön faktiskt inte skulle ta slut, så jag tröttnade och Jonas fick ta över när han kom ut.

Jag byggde istället en snögrotta till Ella och Elin o Emmy som också kommit förbi. Efter några timmar ute i detta underbara väder gick vi in och åt en god lunch och lagom därefter var vägarna så snöröjda att vi kunde ta oss in till Malmö för att ordna de sista julklapparna. JAG har alltså i år lyckats inhandla ALLA mina julklappar i god till innan jul!!

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej Linda,

kakfatet är det minsta från Koizol. Perfekt i storlek till just godis eller nötter.

Kram Maria

The Primetime family sa...

Vilka harliga snobilder! Jag vill ocksa leka i den dar snoiglon. Och va fint huset ser ut! Nar far vi se bilder inifran? God Jul pa er! towe.