Klicka på bilderna för att se dem i större format.

onsdag 9 december 2009

Min onsdag i bilder

Mycket tidigare än önskvärt vaknar Ella och kommer in till vårt sovrum och väcker mig. Jonas har redan stigit upp. Hon ber om att få titta på Barnkanalen på TV. Självklart, så jag kan få slumra några minuter till. När Ella lite senare är vidgjord och det är min tur i duschen passar Ella lillasyster.

På väg till förskolan, något försenad. Tur att klockan går fem minuter för snabbt just för att jag inte ska komma för sent.

När jag lämnar Ella möts hon av Karl i dörren. De är på väg ut på gården. Pussen, kramen och klappen och Ella springer sen iväg med sina vänner. Det värmer i mamma-hjärtat när jag ser att hon trivs.

Lilly håller på att somna i bilstolen, skönt att hon sover i bilen på väg in till Malmö.

Hansacompagniet har fortfaranade inte öppnat och eftersom jag prioriterade bort frukosten eftersom Lilly ville äta ytterligare en frukost väjer jag att gå in och ta en scones och latte på Espresso House.

Lilly sover snällt under tiden. Lagom när hon vaknar går jag vidare för att hitta de sista julklapparna.

Inne på Hansa möter jag min kära vän Emma, som är ute på ett lunchärende. Vi passar självklart på att ta en kaffe och snacka lite. Vi träffas alldeles för sällan numera vännen. Kort men mycket trevlig date.

När vi sitter där får jag SMS:et jag väntat på sen 6:30 imorse när jag fick meddelande om att de strax därpå var på väg in till Förlossningen i Lund. Äntligen! Och Välkommen till världen Hugo!!

Hittade inte allt jag sökte i stan utan fick istället köra hem, ställa bilen och gå och hämta Ella. Hon visade mig att de gjort fina grötskålar.

Jag glömde ståbrädan i stressen så Ella fick snällt promenera hem.

Grrr!! Jag avskyr denna lera här på Tegelbruket. Vi gjorde vid vår trädgård med stenläggning så fort vi hade flyttat in för att inte dra in smutsen i huset. Kommunen däremot har ingen brådska och har dessutom anlitat det mest långsamma och osamarbetsvilliga företag man kan tänka sig. Alla gator i området flyter nu i lera.

Det är onsdag och Hasse-gympa. Det betyder pannkakor (vissa onsdagar varierar vi med plättar) till mellanmål.
På plats möter vi upp pappa. Det är lite svårt att ha gympa med Ella och Lilly på armen. Jonas brukar gå med henne, men idag följer vi alla med.

Volta med Hasse som Ella numera tycker mycket bra om. I början var hon livrädd för karlen och vågade inte gå nära honom.

Middag, kvällsmys, tandborstning och val av godnatt-saga. Pappas tur att natta ikväll, 19.25. Zzzzzz.

En kopp te och en lugn kväll. Nu ska bara Lilly också somna.

Inga kommentarer: