Klicka på bilderna för att se dem i större format.

tisdag 1 december 2009

Räknade dagar

Idag blev Ellas adventskalender äntligen klar. Hon tittade med stora ögon på vad Tomtens nissar kommit hit med när hon satt i badkaret. Stegen har jag köpt på Åhlens. Blev faktiskt riktigt nöjd om jag får säga det själv. Medvetet är där inte riktigt 24 paket än, de sista två är klara med inte upphängda pga storleken.

En annan som också räknar dagar är min kära väninna Terese som passerat datumet för när "lillebror" var beräknad att komma ut. Idag tillbringade vi några timmar i Malmö och lyckades inhandla ytterligare några julklappar.

Ikväll fick vi oväntat men trevligt besök. Stefan kom förbi och ska övernatta här för han åker tidigt imorgon bitti till Kastrup för att flyga till Tyskland på tjänsteresa. Jag fick då en anledning att baka en äpplepaj som vi fikat på ikväll.

3 kommentarer:

Maria sa...

Jamen titta så fint!!!

Visst är det bra med de där stegarna. Perfekt.

Sedan kan du använda stegen till annat och nästa jul dammar du av den igen:)

Min Alexandra tex har sin stege i badrummet och hänger sina klockor, armband och halsband på den. Rebecca som bor i lägenhet själv nu har sin stege vid soffan och hänger sina veckotidningar och en pläd på sin.

Kram Maria

Emma W sa...

Supersnyggt! Vilken bra idé. Tack för fina igår. Kram!

Emma W sa...

Fika, naturligtvis...