Klicka på bilderna för att se dem i större format.

onsdag 23 december 2009

Tänk om...

Ella har gjort sin efterlängtade snögubbe med morotsnäsa idag tillsammans med pappa, medan jag var inne i stan och shoppade en klänning jag haft undanhängd.

Ewa, Teddy och Kristoffer kom förbi med varsin juklapp till tjejerna, en superfin klänning resp pyjamas.

Ikväll när Jonas precis kommit hem från Ica och jag lagade mat var Ella med mig och hjälpte till. När hon tittade ut genom fönstret funderade hon lite, och sedan...

- Det är inte pappa som kommer där va mamma? Visst är pappa hemma?
- Ja, det är han säger jag.
- Vilken tur att pappa är hemma och att ica inte hann stänga innan pappa hann hem.
- Ja.
-Ja, för annars hade han fått sova där, och där är blött på golvet och han hade ingen pyjamas med sig. Han vill inte sova där, för han vill vara hemma hos sina tjejer. Vi är hans tjejer, du och jag och Lilly mamma.

Min söta lilla stora tjej, hon funderar så himla mycket och kommer fram till en massa slutsatser hela tiden. Ibland skulle jag vilja vara inne i hennes huvud ett tag.

Inga kommentarer: