Klicka på bilderna för att se dem i större format.

måndag 1 februari 2010

Operation

Imorgon är det dags - Ella ska opereras för andra gången i sitt liv. Första var när hon trillade ner för trappan och bröt armen så olyckligt att det inte räckte med att gipsa.

Nu ska hon ta bort polyper bakom näsan som växt så stora att hon inte kan andas med näsan. Samtidigt ska de sätta in rör i öronen, då ett par tidigare öroninflammationer har gjort att det finns vätska bakom trumhinnorna.

Vi ska imorgonbitti infinna oss på min gamla arbetsplats i Trelleborg. Nu hoppas jag bara att det är bra personer som arbetar så jag inte känner att jag måste kolla av allting. Men en IVA-sjuksköterska med lite kontrollbehov som jag är lär nog hålla ögonen öppna ändå. Se upp för mig!


Ikväll har vi tvättat med Descutan för att undvika infektioner. Samma sak ska vi göra imorgonbiti.

Inga kommentarer: