Klicka på bilderna för att se dem i större format.

tisdag 9 februari 2010

Plötsligt händer det...


När Ella var 6 månader fick jag gjort avgjutningar av hennes händer och fötter. Självklart vill jag ha detta på Lilly med. Förra veckan var jag i Lund hos Magnus Odder och nu läntar jag efter att de ska bli klara så jag kan hänga upp dem tillsammans med Ellas änder.




På vägen från Lund körde jag inom Burlöv Center för att hitta lite kläder till Ella. När jag är på parkeringen och ska ställa bilen rakt i parkeringsfickan, Vad händer då? Jo, jag backar in i en bil bakom mig. Irriterande, och dessutom kan jag inte skylla på någon, det är solklart mitt fel. Det vara bara att plocka fram Skadeanmälan och ta på mig skulden. Grrr!


Helgen har varit väldigt lugn och vi har träffat familj och vänner. I lördags var det första deltävlingen i Melodifestivalen och den missar vi klart inte. Terese och Henrik och barnen var här på lite mat. Jag gjorde en dessert jag faktiskt aldrig gjort tidigare, sufflé. Ingredienser blandas ihop och in i ugnen, där är det dags för det kritiska momentet - OM den ska resa sig - vänta, vänta, vänta och, jodå den reser sig precis som den ska!!


Avslutar med en bild i närheten av där vi bor. Jag kan inte riktigt minnas när vi hade så här mycket snö och kyla under så här lång tid sist. Nån som minns?

4 kommentarer:

The Primetime family sa...

Oj va mycket sno och vilken smarrig efterratt! Ar det chokladsuffle? kram towe

Linda sa...

Ja, och mer snö kommer det hela tiden.
Och, ja, det är chokladsufflé med lite smält vit choklad i mitten.

Emma W sa...

Åh! Vi missade alltså sufflé! Hoppas att den var så bra att du gör den igen någon gång. Är ni friska igen? Vi träffar er gärna snart! Kram!

Minimumsa sa...

Det är 20 år sen vi hade så här mkt vinter sist i skåne! Sa dom på radio för en eller 2 veckor sen!