Klicka på bilderna för att se dem i större format.

fredag 26 februari 2010

Blandat

Den senaste veckan har jag lagt mycket tid på mitt nya projekt, me&i. Jag har "pluggat" orderregistrering, företagsfakta, material och kollektionen. Det är riktigt roligt och jag ser fram emot min första träff nästa vecka. Fast jag känner mig lite nervös, dessutom är det mina största kritiker, mina me&i-shoppingkompisar...

För övrigt har vi hunnit med, barndop, kalas och sportlov denna vecka.


Våra vänner Terese o Henriks lille Hugo Bertil Olle Andersson döptes i lördags i Törringe kyrka. Någon dag innan hade det snöat ganska mycket här hos oss och de hade lovat mer, så vi var lite oroliga att vi inte skulle kunna ta oss ut till denna lilla kyrka som ligger långt ut på landet. Men vi klarade oss från att bli insnöade och istället fick vi traska i enorma pölar med smält snö ute på parkeringen.


Dopceremonin i kyrkan var väldigt familjär och trevlig. Barnen fick gå fram och titta under tiden, vilket gör det lättare för oss alla. Faddrar är Henriks systrar Elisabeth och Hanna och E:s sambo Fredrik.


Kusin Agnes fyller idag 5 år och det firade vi i söndags. Hon brukar få välja tårta, I fjol blev det Hello Kitty och i år som ni ser en krokodil Fler bilder än så här blev det inte, och det brukar bli så när det är en trevlig kväll.


Sportlov är det för barnen som går i skolan, så Ella fick också det. Onsdagen tillbringade vi på Kulhuset i Trelleborg, till Ellas och Linneas stora glädje. Det är svårt att se en större glädje i deras ögon än när man stiger innanför dörrarna till detta jättepalats av klätterställningar och rutsch-kanor.

Den längsta vågade de inte åka själv, så jag fick klättra med upp och åka med, och för att vara för små barn måste jag säga att det killade lite i magen.




Lilly nöjde sig med att sitta och skratta i mammas knä och titta på de stora tjejerna.

Inga kommentarer: