Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 14 februari 2010

Torka

Jag har väl egentligen inget direkt att blogga om så det får bli ett blandat inlägg med lite bilder på barnen. I onsdags morse vaknade jag på ett lite mer drastiskt sätt än vad jag önskar eller är van vid. Ella kom in till mig i dubbelsängen och klagade över ont i magen. Hon tyckte det blev något bättre och lade sig brevid Lilly som kommit över någon timme tidigare. Jag somnar om och strax därpå vaknar jag av att Ella kräks. Och som de flesta vet så kräks inte barn i 4-årsåldern kontrollerat på något sätt utan tvärs ut över det som råkar befinna sig framför. Denna gången var det jag och Lilly som kom i vägen!! Suck!! Som tur hade Jonas inte gått till jobbet än så vi fick snällt börja sanera vår säng.


Inget dagis blev det denna veckan och som tur var fick vi sällskap av Linnea som drabbats av samma sjuka några timmar före Ella. Onsdagen blev total karantän, men torsdagen vågade vi oss ut och träffas i det underbara vintervädret. Tjejerna kände sig friska, men reglerna säger ingen kontakt med folk förrän två dygn efter symtonfrihet.




Självklart laddade vi även inför helgens Melodifestival.

Mina tjejer ser ut att bli lika glada för Shlager som mor sin.

1 kommentar:

Minimumsa sa...

Blärk magsjuka är vidrigt!!! JAg skyr det som pesten! Jag har planerat ett jobbesök i flera veckor men inte vågat pga caliciläget i huset... På min avd har det varit lugnt men man ska ju igenom den värsta våningen för att komma till plan 4...