Klicka på bilderna för att se dem i större format.

lördag 24 juli 2010

Lugna dagar

Vi är nu på väg hem igen. Vi sitter i bilen. Ella tittar på Emil, Lilly förundar sig över att tårna sitter fast på hennes fötter, jag bloggar samtidigt som jag fösöker hålla ögonen på vägen för att inte bli allt för åksjuk.


Smögen fick ett besök av cirkus Andersson/Svensson igår. Det är inte en lugn stund när alla är vakna. Blöjbyten, matningar, smågnabb mellan tjejerna. Men vi har alltid roligt tillsammans.


Vi hann äta upp det mesta innan fotot togs, men vi åt i alla fall underbart goda räksmörgåsar på stora färska räkor. Hur jag än gör får jag inte Ella att vilja äta räkor. Hon smakar varje gång men envisas med att inte tycka om det. Hon åt i alla fall fish and chips.

En olycka kommer sällan ensam, varför skulle den det. Vattenläcka, kamera blötlagd, brännmaneter... Jag lyckades igår köra på en trottoarkant och det gick upp en rejäl flisa på bildäcket. Försiktigt fick jag köra hem och jag kände en skarp blick riktad mot mig hela färden. Ingen däckverkstad finns det öppet en lördag i hela Bohuslän eller Halland men efter att ha pratat med en däckhandlare och fått ok så kör vi nu på det skadade däcket.


Med oss hem köpte vi färska läckerheter. Krabborna väckte mycket förvåning hos tjejerna, det var ju sådana vi fiskade dagen innan och nu skulle vi äta sådana. Inte Ella i alla fall. Hon åt inte krabbor som rörde sig försökte hon övertyga oss, och jag förklarade att dessa inte rörde sig. Jag är inte helt säker på hennes övetygelse, men hon smakade i alla fall lite. Rosévin till de stora tjejerna och öl och snaps till pojkarna.


Tack Terese och Henrik för några underbara dagar i ert vackra Röe.
Igår kväll när lugnet hade lagt sig i stugan och jag trodde alla sov flyger Terese upp ur sängen. Under täcket låg det en geting som stack henne på armen. Det har väl helt enkelt umgåtts för mycket med oss så oturen sprider sig.
Imorgon fyller min lilla bebis 1 år.

Inga kommentarer: