Klicka på bilderna för att se dem i större format.

lördag 10 juli 2010

Tillbaka med en fotokavalkad

Det har varit tyst och tomt här ett tag. Det är inget man kan säga om hur vi haft det. Vi har haft det allt annat än tyst och tomt. Hela våren och början av sommaren har varit fyllt av aktiviteter, jobb, fester, planering och tillställningar. Nu följer ett axplock ur de senaste veckorna.


Ella har börjat sitt sommarlov från förskolan och livet handlar just nu bara om lek, lek och lek med kompisarna. Den ständiga frågan för tillfället: "Får jag leka med en kompis?"


Min svägerska tog vi ut på möhippa den 5 juni. En vecka inna deras underbara bröllop. Jag har inga bilder därifrån än. Jonas och jag var toastmaster och toastmadame på festen och hann därför inte ta några bilder.


Dagen började med en härlig stund på bastuflotten i Arriesjön.


Lilly sitter nästan aldrig still mer. Jag har svårt att hålla henne från solen. Än går hon inte själv, men går utmed möbler och med stolar framför sig.


Vi tillbringar många dagar på badet (där jag aldrig för några år sen trodde jag skulle hänga mer).


Lilly badar med sin kompis Hugo, men det kalla vattnet lockar inte.


Midsommarafton firade vi tillsammans med goda vänner, Anderssons och Karlbergs, i mammas och pappas stuga i Skateholm.


Mina älsklingar.


Nästa älskling.


Fundersam.


Ella, Linnea och Linn ser ut att leka fint.


Kalle och jag.


Henrik och Susanne.


Jonas och Terese.


Hugo och Lilly igen. De börjar bli mer jämna nu är Hugo kan sitta.
Vi har även hunnit arrangera tillsammans med Andersson och Wiking en cykelfest här i Svedala. Det visade sig bli en riktig succé så vi gör en repris nästa sommar.


Skön eftermiddag hos farmor och farfar med kusinerna.


I Skateholm med Terese, Linnea och Hugo. Härligt friskt vatten, utan tång.


När Anderssons behövde köra hem hittade Ella nya kompisar.



Svalt i skuggan.


Alltid lika glada Lilly.


Kvällsbad hos farmor och farfar. Detta tempererade vatten passar Lilly mycket bättre än "kalla" större pooler.

1 kommentar:

Emma W sa...

Välkommen tillbaka!