Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 25 juli 2010

Gröna fingrar

Mitt senaste projekt, som visserligen involverade Jonas under själva skapandet men som han med varm hand lämnade över till mig därefter, är dessa finfina trädgårdslådor. Jag var inne på att göra dem redan förra sommaren men det fanns så mycket annat i görningen då att det liksom inte hanns med. Nu är de i alla fall på plats.


Pallkragarna fick vi av min snälla pappa. Ordentligt nedgrävda är de enligt modell Jonas, målade två lager på alla sidor i samma färg som garaget. Snyggt med stenläggning för ordningen skull och stulen idé av kära vänner med den snygga vit/svarta sjöstenen. Supernöjd!


Jag sådde lite sent på säsongen och hoppades att det skulle komma något. När vi var på resande fot några dagar passsade snälla grannen Annika grödorna och så här fint var det när vi kom hem.
Har vi tur får vi en rabarberpaj redan denna sommaren och kanske kan Jonas skörda på Bartholomeus den 24 augusti.

Inga kommentarer: