Klicka på bilderna för att se dem i större format.

onsdag 14 juli 2010

Lite av varje

Lata stunder i solen och bad är vad vi ägnar oss åt mycket i dessa tider. Ella har sommarlov och vi njuter av värmen och solen. I måndags var vi hemma hos Emma och barnen en stund på fika, som drog ut på tiden och blev middag med. De hårt arbetande männen kom hem sent medan vi andra flöt bort i värmen.


Lilly hoppar i så fort hon får syn på en pool, kläder eller ej spelar ingen roll för hennes del.


Söta lilla Tyra.


Tyra är ett år äldre än Lilly, men redan ni märker man att de har behållning av varandra. När Lilly börjar dagis efter jul kommer de troligen gå på samma avdelning. Skönt för mig att veta att min lilla Lilly har kompis Tyra där som tar hand om henne.


Sommar betyder glass.


Igår var en sån där mellandag, varken kallt eller varmt, och precis lagom för en liten utflykt. Ingen lång sådan, men till västra hamnen i Malmö. Min pappa som har sin första semestervecka (mamma jobbar en till) följde med.


Vi tittade på båtar i småbåtshamnen, den som varit varvets docka tidigare. Mycket spännande tyckte Ella.


Ella var tvungen att känna på vattnet, men vågade inte riktigt själv.


Ljuvliga Lilly.


På vägen hem körde vi inom Toys R Us och handlade en liten grej till Ella. Kommer bilder på det lite senare.

Jag har saknat något att sitta på och dricka morgonkaffe (gör egentligen aldrig det, men det låter härligt) på framsidan. Morgonsolen är där, dessutom är det en bra plats att sitta på om vill ha lite koll på Ella när hon cyklar på gatan utanför huset.

Därför köpte jag detta lilla cafébord med stolar till. Vill egentligen ha enn svart betongbänk, men detta får stå här till jag köpt en sådan längre fram.


...en gång till. Litet och enkelt, känner mig nöjd.

Och till sist ett litet filmklipp på hur glad Ella är att Jonas ska ha semesterledigt. "Sååå många dagar..."

Inga kommentarer: