Klicka på bilderna för att se dem i större format.

fredag 19 mars 2010

Napp eller ej?


När Ella var liten bebis fick vi kämpa lite för att få henne att ha napp. Jag ville absolut inte "ha ett barn som suger på tummen" så jag såg till att hon tog nappen. När hon skulle fylla tre år förberedde vi henne på att det var dags att sluta med napp. Knappt en vecka efter hennes födelsedag hade vi en liten ceremoni och lämnade vi över dem till Gunilla på BVC. De hänger nu i nappträdet i väntrummet tillsammans med många andra barns nappar.

Lilly däremot, hon går mot strömmen och gör precis som hon vill. På samma sätt som med Ella har jag kämpat för att hon ska gilla nappen. Men precis som med nappflaskan visade hon vem som bestämde genom att spotta ut den så fort den kom i munnen.

Hon må vara envis, men det är ju jag med. Under väldigt lång tid har jag låtit henne slippa nappen och nu går jag in starkt med en ny strategi. Hon ska få leka sig sugen. Kolla in filmen, vad tror ni?




Och kolla in detta då? Skam den som ger sig, kanske mamma vinner ändå...

Inga kommentarer: