Klicka på bilderna för att se dem i större format.

tisdag 23 mars 2010

En solig födelsedag


Idag har vi firat Jonas med sång och presenter på sängen. Han tog lite sovmorgon så vi åt en härlig frukost tillsammans innan det var dags för oss att gå till jobb och dagis. Lilly tyckte mest det var toppen att vi alla var tillsammans i sängen och lekte med presentpapper och snören.

Imorse regnade det så jag klädde Ella i fodrade galonkläder, något av det fulaste jag vet egentligen. Jag vet det är praktiskt så därför har hon det. När jag hämtade henne fem timmar senare sken solen och hon såg helt felklädd ut. Vi promenerade hemåt och Ella gick hela vägen hem utan gnäll om att åka på ståbräda.


Hemma började vi förbereda mer firande för Jonas. Jonas hade någon dag tidigare pratat om en varm smörgåstårta, men jag är inte så förtjust i det så det blev inget då. Idag fick han det i alla fall. Ella stora projekt var att göra en tårta till pappa. Egen design.


Terese och Henrik med barn kom förbi för att gratta Jonas lagom till tårtan.


Mina föräldrar var ute och promenerade och passerade lagom till tårtan de med. Hugo bänkade sig i mammas knä och satt där nöjd och belåten ett bra tag.


Lilly fick en ny förkylning förra veckan och har de senaste dagarna varit hes, men jag trodde att den var på väg över nu. Men idag fick hon feber och ikväll somnade hon trött och varm i mitt knä.

1 kommentar:

The Primetime family sa...

Grattis Pa 35 ars dagen Jonas! Fin argang och skont att det ar nan som ar aldre an en sjalv. towe.