Klicka på bilderna för att se dem i större format.

fredag 26 mars 2010

Brandman när jag blir stor


I onsdags när jag hämtade Ella på förskolan hade de fint besök. Räddningstjänsten var där och visade en av sina fina brandbilar. Barnen fick ha hjälmen på huvudet och provsitta bilen. De fick titta runt och brandmannen visade hur allting fungerade.



Barnen var väldigt imponerade, men när jag kom dit ville Ella gå hem. Hon frös sa hon, dessutom gillade hon ambulanser lite bättre.



När det inte finns tid till sovmorgon väljer Ella att ha sådan. Jag och Lilly fick halv åtta gå in och väcka Ella. Mina två alltid lika morgonpigga tjejer myser lite i Ellas säng innan det är dags att göra sig iordning.


Såklart missade vi sångmorgon på kyrkan som Ella gillar. Istället kom vi först in på öppet hus och Ella fick frossa i leksakerna en stund innan de andra barnen kom dit. Idag hade vi bestämt träff med Pernilla och Tilda o Wilma.

Lilly höll ut en timme, på öppet hus sen somnade hon gott i bilstolen.Då var klockan tio i tio och hon vaknade väl hemma igen tjugo över tolv.

Inga kommentarer: