Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 22 november 2009

Söndagsångest, nej tack

När Jonas och jag var ett ganska nytt par och läste på olika orter var söndagkvällen lite ångestfylld. Vi hade oftast träffats hela helgen och kunde ligga vakna i sängen långt efter midnatt och bara prata, allt för att söndagen inte skulle ta slut. Jag kan komma ihåg den känslan, men numera njuter jag ockå av söndagkvällen, för när barnen har somnat sjunker vi ner i soffan tillsammans med en kopp te. Helgen håller visserligen på att ta slut, men jag vet att vi inte ska skiljas åt dagen efter.

Vi har haft en lugn och skön helg, som det ju faktist är ganska ofta nu med tanke på att Lilly fortfarande är så liten. Helgen har vi tillbringat med familj och goda vänner och jag njuter verkligen av det, för vi har de finaste vännerna man kan ha.

Att bygga små kojor har den senaste tiden varit något Ella har ägnat sig åt. Ikväll var inget undantag, men det blev en något större variant för pappa skulle ockå få plats i den. De läser interaktiv bok och Ella ljudar för fullt. Bokstäver är det senaste hon övar och hon kan minst hälften av bokstäverna i alfabetet.

Filmsnutten är tyvärr lite märklig i färgen, vi hade det nersläckt och jag ville inte tända och avslöja att jag filmade.



Under tiden smög där omkring ett spöke och stack in salta pinnar i kojan.

Inga kommentarer: