Klicka på bilderna för att se dem i större format.

onsdag 18 november 2009

Lika som blåbär och hallon

Jag har varit gravid två gånger och fött två flickor. Två graviditeter som har varit väldigt olika. Lite illamående i början av första graviditeten och konstant illamående den andra. Med Ella blev jag stor över hela mig och gick upp över 20 kg, men med Lilly växte bara magen och jag ökade 8 kg i vikt. Inga likheter, men är mina döttrar lika varandra?

ELLA Ingrid Matilda 060414
30 minuter gammal.
Vikt: 3375 g
Längd: 50 cm
Huvudomfång: 33 cm








LILLY Greta Isabelle 090725
50 minuter gammal.
Vikt: 4200 g
Längd: 52 cm
Huvudomfång: 35 cm













Jonas några timmar efter tjejernas ankomst.

Min mormor Ingrid med Ella och Lilly, båda 3 dagar gamla.

Ella 3,5 månad, ca 6,2 kg (och har fått gå på några extravägningar på BVC för att kolla viktuppgången).

Lilly, 3,5 månad, ca 8 kg. Är vid samma ålder som Ella inte lika rörlig eller stark i nacken.

Inga kommentarer: