Klicka på bilderna för att se dem i större format.

torsdag 4 september 2008

Stora lampor är det ont om

I alla fall någon som passar i vårt höga ryggåstak och som vi båda tycker om. Vi var inne på David Design i Malmö idag. Det är ju en så otroligt trevlig butik att strosa omkring i, den är fylld med roliga prylar, mycket design. Jag har inte varit där på länge, såg nu att de även har en del Kartell till min stora glädje.


"Light Frame" designat av Stephen Burks. Materialet är transparent akryl. Finns i storlekarna 72 eller 100 cm i diameter, så det får nog bli den stora om det blir någon.

Den ger lite kristallkronesken när den är tänd. Tyvärr är nog jag mer förtjust i den än Jonas är...

2 kommentarer:

Towe sa...

Ja men det ar ju bra, da ar det ju bara till att kopa den. Jonas far helt enkelt lara sig tycka om den. ;-) Jag diggar den skarpt!

Kim sa...

Tror jag har sett den tänd i mörkt utrymme, väldigt effektfull belysning om jag tänker på rätt lampa. Håller på att spana efter en taklampa till vardagsrummet vi med, är inte lätt men ändå kul :)