Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 21 september 2008

"Kakel spektakel"

Vår plattsättare Bjarne har jobbat jättemycket den senaste tiden på vårt hus. Toaletten på nedanvåningen och tvättstugan är färdigkaklad. Badrummet på ovanvåningen och glasmosaiken har lite kvar pga att Golvpoolen som levererat vår kakel har missbedömt mängden. Lite synd både för Bjarne som får åka och hämta mer och jobbet utdraget och för vår del innebär det mer kostnader.

Vi är supernöjda med arbetet som Bjarne gör. Han har förstått precis hur vi vill ha det och att vi är ganska nogranna av oss. Det är så himla roligt att ha hantverkare som tycker det är skoj att göra ett bra jobb och som gör det som om det var till han själv. Jag kan VARMT rekommendera Thulins Plattsättning.

Toaletten med dusch på nedanvåningen.

Motsatta sida i samma toalett. Har kommer en inkaklad spegel att sitta.

En inkaklad spegel även på ovanvåningen.

Köket är vi speciellt nöjda med. Jag måste erkänna att jag har hela tiden varit lite skeptisk till den gråa glasmosaiken, trodde det skulle bli för mörkt. Jonas har hela tiden varit övertygad och nu är jag jätteglad att han övertalade mig.

Bjarne fogar. Till höger kommer fläktkåpan att sitta och brevid några öppna hyllplan.