Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 5 september 2010

Simskolestart och österlen

Ellas nya simskola började igår. Det var nog mer tur än något annat att hon faktiskt hoppade i vattnet. Tidigt insåg jag att hon bestämt sig för att inte bada eftersom hennes goda vän och simskolekompis Linnea inte var med denna första gången. Men efter lite lirkande av tränare Johnny tog hon sig i vattnet. Förra terminen kan vi nog se som en skön mjustart för nu börjar det likna riktig simskola.


Jonas hade ordnat med barnvakt. Vi mötte upp mina föräldrar så barnen fick följa med mormor och morfar. Cyklarna var på bilen och picknicken packad, allt av Jonas. Vi fick en härlig dag på Österlen, med en god fika i Brantevik precis intill vattnets brus. Bara jag och min man, puss på dig.

Det är mycket badhus nuförtiden. Imorgon är det Lillys babysim som gäller. Allt för att mina barn ska få en sund inställning till vattnet och idrotten. Ny vecka, nya tag och förhoppningsvis nya äventyr.

1 kommentar:

The Primetime family sa...

Harligt med pic nic! Extra poang till maken! towe.