Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 10 augusti 2008

Målaren har börjat

Vi var inne i huset i fredags när målaren hade börjat. Killen som var där hade spacklat alla hörn och gipsskarvar första omgången. Stackaren, det är verkligen mycket att spacka. Just nu kommer jag tydligt ihåg när vi slipade och spacklade vårt nuvarande hus i samband med totalrenoveringen där. Det är ganska skoj men oj vad jag är glad nu att vi har totalentreprenad.

Tvättstugan var vävd och målad. Allt börjar ta form. Nu hoppas jag bara att den vita färg vi valt blir bra för vi ska ha den i hela huset, utom ett par fondväggar. Tyvärr hade jag inte kameran med mig denna gången.

Det är tråkigt att vår semester är slut men det känns bra att arbetet på huset börjar ta fart igen efter några veckors stiltje. Alla har vi ju rätt till semester.

Inga kommentarer: