Klicka på bilderna för att se dem i större format.

fredag 1 februari 2008

Stora tjejen!

Även denna veckan har Ella tillbringat långa dagar på dagis. Vad Jonas och jag har märkt är att hon är mycket lättare att lämna av, hon gråter inte som hon gjorde när hon bara var på dagis tre dagar i veckan och dessutom även då korta dagar. Det bevisar det som jag har misstänkt hela hösten egentligen, att hon inte har varit riktigt inskolad! Så nåt jobbigt kan föra med sig goda effekter, och i detta fallet är Ella som fått den goda biten.

Innan Ella började på dagis hade hon under flera månaders tid jätteduktigt somnat på egen hand i sin egen säng. Men när hon började dagis ville hon inte det mer och vi har suttit hos henne tills hon somnat, vilket ibland har tagit lång tid. Vi har inte riktigt under hösten orkat ta tag i det "bekymret", men sen en vecka tillbaka löste det sig av sig själv när jag nattade henne en kväll. Jag gick ut och hon somnade 10 minuter senare utan ledsamheter. Detta måste ju också tyda på en större grundtrygghet... Vi är så stolta över vår stora tjej (hoppas nu bara det håller i sig...)


Förra helgen var Jonas ute med gamla kursare från LTH, då passade jag och Ella på att mysa hela kvällen.

Även Ella gillar att "blogga", för där kan man ju se sin familj, sina kompisar och SIG SJÄLV.

Koncentrerad med sin lera.

Inga kommentarer: