Klicka på bilderna för att se dem i större format.

söndag 13 januari 2008

Afternoon tea

Johanna och Henrik med barnen Linus och Fabian var här i eftermiddags på lite fika. Jag bakade scones som vi åt till kaffe o te, mums. I förmiddags gjorde jag även lite Lime Curd som blev riktigt god om jag själv får säga det.
Rykande färska scones, med hemmagjord Lime Curd.
Vill gärna dela med mig av receptet på den goda Lime Curden...
2 ägg
2 dl strösocker
4 lime, pressad saft
75 g smör i små kuber
Vispa ägg och socker i en rostfri bunke. Tillsätt limesaft och vispa någon minut till. Koka upp vatten i en kastrull. Ställ bunken i vattenbadet. Rör ner smöret och sjud tills krämen tjocknar. Rör hela tiden.
Häll upp curden i en väl rengjord burk. Svalna lite, förslut. Den håller några veckor i kylskåp.

Johan o Mia kom förbi ikväll till Ellas stora glädje.

1 kommentar:

Towe sa...

Hemmagjord curd, va avancerat! Imponerande! Maste jag testa nagon gang. kram